L’escola consta de quatre plantes, dos patis i un espai
d’hort. Les seves aules són espaioses i tenen molta llum natural. Disposa d’una
aula d’informàtica, una aula de música, una aula d’educació emocional, una
biblioteca, menjador, teatre, un laboratori, una aula-taller de plàstica i una aula d’anglès.
Els
trets d’identitat de l’escola són:
- Aconfessional i pluralista: Respecta les
diferents cultures, maneres de pensar i és oberta a tothom. - Coeducadora i
tolerant: Educa per a la convivència i respecte als altres, sense cap mena de discriminació per raó de gènere.
- Educació integral: És
una escola que educa sobre totes les capacitats personals i de respecte als altres, fomentant
l’autoestima dels alumnes. Estimula el desenvolupament integral de l’alumne
tenint en compte les característiques personals que fan únic/a cada persona.
-
Socialitzadora i dialogant: Educa sempre en el respecte entre companys i
companyes afavorint el diàleg, mantenint una relació real i efectiva entre els
pares i mares, mestres, alumnes i altres professionals implicats en la comunitat escolar.
- La llengua
d’aprenentatge: Des de l’inici, la llengua catalana ha estat el vehicle usual
per a l’ensenyament i la relació a l’escola. Pel que fa a la llengua anglesa,
s’introdueix de forma oral des d’Educació Infantil i des de Cicle Inicial
s’introdueix també la part escrita.
- La línia metodològica: Admetre la
diversitat de ritmes evolutius i de capacitats de sociabilitat, de relació i
valors com a l’adquisició de tècniques i continguts bàsics. Fomentar i exigir
respecte envers els mestres i altres treballadors del centre. L’educació de la
cultura de l’esforç i de la responsabilitat personal i col·lectiva. L’educació
per fomentar l’autoestima i la confiança. El respecte, la tolerància i la
convivència. Fomentar l’activitat i la iniciativa en la recerca dels
coneixements. Treballar l’educació emocional.
- Pluralisme i valors democràtics:
Orientar i ajudar els alumnes en el difícil aprenentatge de la convivència i
solidaritat, així com en l’adquisició d’una actitud crítica envers allò que ens envolta.